U gebruikt een verouderde browser. Wij raden u aan een upgrade van uw browser uit te voeren naar de meest recente versie.

 

2 Oefeningen

Om iets van het effect van mindfulness te ervaren, bijgaand twee oefeningen. De eerste wat korter, ( 7 minuten) de tweede wat langer.  

Hoe is het NU met je?

In deze proefles gaat om een oefening die je helpt om bewust in het moment te zijn, zonder dat je je laat meenemen door de situatie van dit moment. Door simpelweg even tijd te nemen om bewust een antwoord te geven op de vraag "hoe is het NU met mij?" Het is een simpele oefening die je help om vanuit je bewuste ZIJN in het moment te verkeren. Het helpt je om als het ware "tot jezelf" te komen terwijl zich een stressvolle situatie voordoet. De meditatie zoals op het filmpje op deze pagina te zien en te beoefenen is, is een simpele meditatie welke je handvatten geeft om toe te passen in je dagelijkse leven. Het gaat er niet om dat de stressvolle situatie direct wordt opgelost, het gaat er om dat jij je in die situatie kan bewegen, zonder dat je je erin verliest, dat het je bij de keel grijpt en verlamt. Probeer deze oefening, kijk welk effect het op je heeft.

De berg-meditatie

De bergmeditatie is een meditatie van ongeveer 20 minuten. Kijk eens of deze meditatie je helpt om te stabiliseren, te gronden, te aarden. Neem er de tijd voor en zorg dat je niet gestoord kan worden tijdens het doen van deze meditatie. De tekst is van Jon Kabatt Zin, de man welke mindfulness ruim 20 jaar geleden heeft ontwikkeld.

Cookie-beleid

Deze site maakt gebruik van cookies om informatie op uw computer op te slaan.

Gaat u akkoord?